Logowanie do WordPress bez hasła – jak nadać tymczasowy dostęp do strony?

W niektórych przypadkach może okazać się, że musisz przekazać określonym osobom tymczasowy dostęp do swojej strony www. Konfigurując logowanie do WordPress bez hasła nie będzie konieczne przekazywanie innym własnych danych dostępowych. Dowiedz się krok po kroku, jak bezpieczenie przekazać tymczasowy dostęp do swojej strony internetowej.

Tymczasowe logowanie do WordPress bez hasła

Do ustawienia tymczasowego logowania do strony WordPress użyjemy wtyczki Temporary Login Without Password. Aby skonfigurować tymczasowe logowanie, wykonaj poniższe kroki, a cały proces pokazany jest też na filmie poniżej.

  1. Zaloguj się do swojego panelu WordPress. Z menu po lewej stronie wybierz Wtyczki > Dodaj nową.
  2. W pole wyszukiwania po prawej stronie na górze wpisz Temporary Login Without Password, a następnie kliknij w przycisk Zainstaluj. Gdy wtyczka się pobierze, przycisk zmieni nazwę na Włącz. Kliknij, aby uruchomić wtyczkę.
  3. Jeżeli nie zostaniesz przekierowany do ustawień wtyczki automatycznie, z menu po lewej stronie wybierz Użytkownicy > Temporary Logins.
  4. Kliknij w przycisk Create New. W formularzu, w polu Email wpisz adres e-mail tymczasowego użytkownika. Możesz też wpisać dodatkowo imię i nazwisko.
  5. W polu Role możesz nadać rolę użytkownika, w zależności od tego, czym tymczasowy użytkownik na stronie będzie się zajmował. Np. do edycji treści, własnych i innych użytkowników, idealną rolą jest Redaktor. Jeżeli chcesz udostępnić komuś możliwość publikowania tylko własnych wpisów, ale bez możliwości edycji wpisów innych użytkowników, użyj roli Edytor. Zaś do prac związanych z administracją strony, jak np. optymalizacja, przebudowa strony i inne prace, konieczne będzie nadanie roli Administrator.
  6. W polu Redirect After Login możesz wybrać stronę, na którą zostanie przekierowany tymczasowy użytkownik zaraz po zalogowaniu.
  7. W polu Expiry mażesz ustawić czas, po którym tymczasowy dostęp do strony wygaśnie.
  8. Po wprowadzeniu wszystkich ustawień, kliknij w Submit.
  9. Nowy tymczasowy użytkownik pojawi się na liście. Teraz wystarczy, że skopiujesz i przekażesz dalej link do logowania, a po jego otworzeniu nastąpi automatyczne logowanie. Możesz to zrobić klikając na ikonkę po prawej stronie linku.
  10. W kolumnie Actions po prawej stronie dostępne są wszystkie potrzebne do zarządzania tymczasowym kontem narzędzia, w tym możliwość wysłania maila z linkiem do logowania oraz możliwość skopiowania samego linku.
  11. Kiedy tymczasowe logowanie nie będzie już potrzebne, możesz usunąć utworzone konta. W tym celu kliknij na czerwony przycisk X w kolumnie Actions.
  12. Kiedy tymczasowi użytkownicy nie będą już potrzebni, możesz wyłączyć i usunąć wtyczkę Temporary Login Without Password. W tym celu w menu po lewej stronie wybierz Wtyczki > Zainstalowane wtyczki, następnie znajdź wtyczkę Temporary Login Without Password i kliknij w Wyłącz. Pojawi się dodatkowe okienko zachęcające do podania powodu, dla którego wyłączasz wtyczkę, natomiast po prawo na dole okienka znajduje się wyszarzony przycisk Skip & Deactivate. Kliknij w niego, a wtyczka zostanie wyłączona. Aby ją usunąć, kliknij w czerwony napis Usuń pod nazwą wtyczki.

Dzięki takiemu tymczasowemu dostępowi nie musisz wysyłać własnych loginów i haseł postronnym osobom a po zalogowaniu się tymczasowi użytkownicy nie mogą usuwać obecnych już kont, w tym administratorów. Możliwe bedą jednak inne czynności, jak np. instalacja pluginów czy motywów, w tym wykonanie kopii zapasowej całej strony. Zatem ważne jest, aby nadać odpowiednie uprawnienia stosowne do roli tymczasowego użytkownika a dostęp do strony przekazywać tylko zaufanym osobom, nawet jeżeli jest to tylko dostęp tymczasowy.