Jeżeli samodzielnie tworzysz grafikę na swoje media społecznościowe, musisz wiedzieć jakie wymiary grafik na Facebooka są obecnie zalecane. Tworząc takie materiały musisz mieć pewność, że będą wyglądały dobrze w obecnej wersji Facebooka, a także na wszystkich urządzeniach z których mogą korzystać Twoi odbiorcy. Zatem jakie wymiary grafik na Facebooka są tymi właściwymi?

Spis treści
Dlaczego w ogóle przejmować się, jakie powinny być wymiary grafik na Facebooka?
Odpowiedź jest dość prosta – jeżeli nie zadbasz o odpowiednie wymiary grafik, Twoja strona na Facebooku będzie wyglądać nieprofesjonalnie i amatorsko, i tak też może być postrzegana Twoja marka. Kiedy odpowiednio się przygotujesz, unikniesz popularnych problemów, takich jak m. in.:
- pixeloza
- brzydko wyglądająca kompresja
- rozciągnięte zdjęcia
- źle skadrowane zdjęcia
Warto zatem poznać wymagania, dzięki którym unikniesz problemów w przyszłości. A zatem – do dzieła!
Wymiary grafik na Facebooka – strony firmowe i fanpage
Zdjęcie profilowe, awatar
Należy użyć tu zdjęcia kwadratowego, które zostanie przez Facebooka skadrowane automatycznie do okręgu. Pamiętaj, aby dodawane zdjęcie najważniejszą część zawierało na środku, ponieważ jego rogi nie będą widoczne.

- minimalna wielkość zdjęcia profilowego to 170 x 170 px
- widoczny wymiar na urządzeniach desktopowych to 170 x 170 px
- widoczny wymiar na urządzeniach mobilnych to 128 x 128 px
Zdjęcie w tle
Zdjęcie w tle jest nieco bardziej skomplikowane, ponieważ wymaga zachowania pewnych obszarów, w których nie będzie znaczących dla grafiki elementów. Dzieje się tak dlatego, że używamy tego samego zdjęcia które będzie wyświetlać się na urządzeniach stacjonarnych jak i mobilnych, ale na obu tych typach urządzeń będzie wyświetlać się nieco inny obszar zdjęcia.

- zalecana wielkość to 851 × 315 px
- minimalna wielkość to 400 × 150 px
- optymalna wielkość to 820 x 360 px
- obszar widoczny na urządzeniach desktopowych to 820 x 312 px
- obszar widoczny na urządzeniach mobilnych to 640 x 360 px
- obszar wspólny widoczny na obu rodzajach urządzeń to 640 x 312 px
Wymiary grafik na Facebooka – oś czasu, posty
Zdjęcia jako posty
W tym przypadku możemy pozwolić sobie na dowolność proporcji i rozmiaru grafik, jednak dla porządku wizualnego warto trzymać się następujących zasad:
- minimalny rozmiar to 600 x 315 px
- zalecana wielkość dla zdjęcia kwadratowego oraz karuzeli obrazów to 1080 x 1080 px
- zalecana wielkość dla zdjęcia poziomego to 1200 x 630 px przy proporcjach 1,91 : 1
Wymiary grafik na Facebooka – grupy, wydarzenia i Stories
Zdjęcie grupy
Zdjęcie grupy na Facebooku ma podobną cechę co zdjęcie w tle strony, tj. na urządzeniach mobilnych widoczny jest nieco inny obszar niż na urządzeniach stacjonarnych.

- zalecana wielkość to 1640 x 856 px przy proporcji 1,91 : 1
- obszar niewidoczny na urządzeniach mobilnych to 96 px od góry i od dołu
- wspólny obszar widoczny dla urządzeń mobilnych i desktopowych to 1640 x 664 px
Zdjęcie wydarzenia
Zdjęcie wydarzenia jest nieco mniej kłopotliwe pod względem przygotowania treści.
- zalecana wielkość to 1200 x 628 px przy proporcji około 2 : 1
Zdjęcie Stories
Grafika na Stories jest dość prosta w przygotowaniu i nie wymaga pilnowania widoczności obszarów dla poszczególnych typów urządzeń. Przy umieszczaniu tekstu na grafice, warto jednak pamiętać o zachowaniu odpowiedniego odstępu.

- zalecana wielkość to 1080 x 1920 px
- proporcje 9 : 16
- minimalna szerokość to 500 px
- dolny margines dla tekstu to około 256 px
Wymiary grafik na Facebooka – Facebook Ads
Tu należy dobrać odpowiednią wielkość do reklamy, w zależności od miejsca gdzie będzie się ona wyświetlać. Wygląda to następująco:
Aktualności
Są to reklamy wyświetlające się pośród aktualizacji, postów znajomych, stron czy grup.
- zalecana wielkość to 1080 x 1080 px
- minimalna wielkość to 600 x 600 px
- proporcje od 1,91 : 1 do 1 : 1
Prawa kolumna
To reklama przeznaczona tylko na komputery, z reguły wyświetlane w prawiej kolumnie Facebooka, choć może być widoczna również w innych miejscach.
- zalecana wielkość to 1080 x 1080 px
- minimalna szerokość to 254 px, wysokość 133 px
Artykuły ekspresowe
Są to reklamy zoptymalizowane pod urządzenia mobilne, pozwalające na tworzenie szybko wczytywanych artykułów w aplikacji Facebooka.
- zalecana wielkość to 1080 x 1080 px
- proporcje od 1,91 : 1 do 1 : 1
Marketplace
Jest to miejsce handlu w ramach lokalnej społeczności. Dzięki reklamom w Marketplace, możliwe jest dotarcie do określonej grupy odbiorców, którzy są już zdecydowani na zakupy.
- zalecana wielkość to 1080 x 1080 px
Stories
Reklamy na Stories pojawiają się pomiędzy relacjami na Facebooku i mają dokładnie takie same wymiary, jak grafika na same Stories.
- zalecana wielkość to 1080 x 1920 px
- proporcje 9 : 16
- minimalna szerokość to 500 px
- dolny margines dla tekstu to około 256 px
Wyniki wyszukiwania
- zalecana wielkość to 1080 x 1080 px
- proporcje od 1,91 : 1 do 1 : 1
- minimalna szerokość i wysokość to 600 px
Podsumowanie
Projektowanie grafiki na własne media społecznościowe może być zarówno fajną zabawą jak i wyzwaniem. Musisz pamiętać, aby przestrzegać powyższych standardów, a treści były przemyślane i nieprzypadkowe. Dzięki temu zbudujesz swoją markę na solidnych podstawach, co z kolei przełożyć się może na efekty w postaci zwiększonej ilości polubień, zwiększonej sprzedaży i popularności. Pamiętaj, że Facebook co jakiś czas dokonuje zmian i należy na bieżąco śledzić, jakie stosowne są obecnie wymiary grafik na Facebooka. Dlatego jeżeli chcesz mieć pewność, że przygotowana grafika będzie odpowiednia pod najnowsze standardy, możesz zlecić jej wykonanie nam, a otrzymasz pełen pakiet profesjonalnej grafiki na swojego Facebooka. Możesz dowiedzieć się więcej, klikając w ten link.