Wypełnij poniższy formularz, aby wycenić audyt SEO swojej strony internetowej.


Audyt SEO dla Twojej strony internetowej

Poznaj kondycję SEO swojej witryny www. Dowiedz się jakie zmiany wprowadzić, aby osiągać lepsze wyniki w Google.

Behold - strony www, pozycjonowanie, grafika

Czym jest audyt SEO strony internetowej?

Audyt SEO pozwoli Ci dowiedzieć się o stanie Twojej witryny w Google. Dowiesz się, jak łatwo ją odnaleźć za pomocą słów kluczowych. Dowiesz się, czy te są odpowiednio dobrane i umieszczone na Twojej stronie. Sprawdzisz, czy strona jest bezpieczna dla użytkowników, a linki nie prowadzą do podstron z błędem 404. Audyt SEO Ma formę raportu, który wykaże mocne i słabe cechy strony. Zarówno te bezpośrednio na stronie (np. słowa kluczowe), jak i poza nią (np. linki prowadzące). Jest niezbędny do stworzenia skutecznej strategii marketingowej. Ta z kolei jest niezbędna do dalszego pozycjonowania strony czy skutecznych kampanii reklamowych.

Prawidłowy audyt SEO obejmuje m.in.:

Widoczność strony

Analiza strony internetowej pod kątem dostępności strony dla robotów Google (Googlebots).

Raport pozycji w Google

Analiza widoczności strony wg określonych fraz kluczowych w wynikach wyszukiwarki Google.

Analizę treści strony

Analiza treści strony wg fraz kluczowych, w tym metatagi title i description.

Analizę konkurencji

Analiza widoczności strony wg określonych fraz kluczowych..

Strukturę linków

Analiza poprawności adresów URL podstron i linków w treści serwisu.

Analizę linków zewnętrznych

Analiza jakości linków prowadzących do strony.

Kiedy przeprowadzić audyt SEO?

Audyt SEO warto przeprowadzić w każdym momencie, zwłaszcza jeżeli nigdy dotąd nie był przeprowadzany. Jest zalecany dla każdej strony internetowej, której pozycja w Google jest ważna z punktu rozwoju marketingowego. Analiza strony pozwoli określić pozycję strony w Google i rozwiązania, które poprawią jej widoczność w wyszukiwarce. Kiedy więc wykonać audyt SEO strony www?

  1. Strona www jest przenoszona. Zmiana systemu CMS czy przenoszenie strony z jednego hostingu na drugi.
  2. Powstaje nowa strona www. Na tym etapie ważne jest przygotowanie odpowiednich fraz kluczowych i struktury strony. Należy dokonać analizy konkurencji i przygotować szczegółowy plan marketingowy.
  3. Przy zmianie treści strony. Kiedy strona jest rozbudowywana lub przebudowywania, np. zmieniana lub dodawana nowa treść
  4. Przed rozpoczęciem pozycjonowania. Audyt pozwala przygotować serwis www do pozycjonowania.
  5. Przy zmianie agencji SEO. W zasadzie każda agencja SEO prowadzi działania wg własnego systemu pracy. Zmiana agencji może wpłynąć na obecną pozycję strony w wyszukiwarce Google.
  6. W celu kontroli działań agencji SEO. Gdy chcesz sprawdzić, jak działania Twojej agencji wpływają na Twój serwis www pod kątem wyników wyszukiwania.
  7. Przy nałożeniu kary lub zagrożeniu karą od Google. Nieprawidłowe działania SEO mogą prowadzić do nałożenia na domenę kary. Audyt SEO pomoże określić, jakie działania należy wprowadzić, aby usunąć obecne i uniknąć ich w przyszłości.
  8. Kiedy pojawią się spadki ruchu na stronie. Gdy na stronie pojawia się mniej odwiedzających niż dotychczas.
  9. Kiedy maleje widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Gdy wyniki organiczne spadają, warto przeprowadzić audyt SEO, aby dowiedzieć się, co może być tego powodem.
  10. Przy okazji optymalizacji technicznej strony. Poprawa szybkości ładowania strony www to świetna okazja, aby przyjrzeć się SEO.

Audyt SEO pozwala poznać kondycję (widoczność) strony w Google. Wskaże też na te problemy, które bezwzględnie należy wyeliminować, zwłaszcza przed regularnym pozycjonowaniem strony internetowej.

Behold - strony www, pozycjonowanie, grafika

Jak wygląda audyt SEO?

Chociaż można określić zakres audytu SEO, to nigdy nie przebiega on wg jednego schematu. Wszystko zależy od danej strony. Każda jest inna pod względem historii domeny i zawartości. Rzetelny audytu SEO zawsze będzie uzależniony od samego serwisu i może wymagać użycia różnych narzędzi. Ogólnie, audyt SEO można podzielić na następujące grupy:

  1. Audyt SEO on-site. Analiza SEO budowy i zawartości strony internetowej. Analiza słów kluczowych w treści oraz poprawności adresów URL linków na stronie.
  2. Audyt SEO off-site. Analiza SEO strony poza nią samą. Sprawdzane jest linkowanie zewnętrzne, autorytet i siła domeny czy zaindeksowanie strony w Google.
  3. Audyt SEO techniczny. Audyt, który pozwala określić parametry techniczne strony, np. szybkość ładowania, dostosowanie do urządzeń mobilnych, dostępność cyfrowa.

Rzetelny audyt SEO ma formę raportu przedstawiającego wyniki. Nie jest to jednak dokument z instrukcjami, jak zmiany wprowadzić. Nie zawiera też planu kampanii reklamowych i pozycjonowania. Te informacje z kolei wymagają przygotowania całej obszernej strategii marketingowej.

Co powinien zawierać audyt SEO strony www

Profesjonalny audyt strony internetowej pod kątem SEO to bardzo szczegółowy raport. Audytu SEO jest zawsze zależny od samej strony www. Co więc zawiera się w ramach audytu SEO?

  1. Analiza widoczności dla robotów Google. Określa, czy strona www jest widoczna w wyszukiwarce Google i dostępna do wyszukiwania.
  2. Analiza widoczności wg fraz kluczowych. Analiza pozycji witryny w Google wg słów kluczowych, na które strona powinna być widoczna w wyszukiwarce.
  3. Metatagi title i description oraz opengraph. Analiza tytułów oraz opisów stron pod kątem zgodności z frazami kluczowymi i treścią strony.
  4. Analiza grafik. Analiza zdjęć i grafik pod kątem znaczników alt oraz title, a także szybkości ładowania.
  5. Analiza linków na stronie. Analiza adresów URL pozwalająca określić, czy linki do podstron są przyjazne wyszukiwarce Google. Sprawdzone zostaną też pod kątem znaczników ‘title’, a także czy nie prowadzą do stron 404.
  6. Analiza treści i nagłówków H1 – H3. Analiza treści pod kątem fraz kluczowych, również tych zawartych w tytułach podstron i nagłówkach poszczególnych sekcji.
  7. Analiza konkurencji na wskazane frazy kluczowe. Analiza obecnych pozycji konkurencji w wyszukiwarce Google wg fraz kluczowych.
  8. Analiza błędów 404. Wykazanie linków wewnątrz strony, które prowadzą do nieistniejących podstron.
  9. Analiza linków prowadzących, tzw. backlinks. Wykazane zostaną linki w internecie, które prowadzą do strony. Określona zostanie ich moc i ewentualna szkodliwość.
  10. Wykazanie siły domeny. Na siłę domeny mają wpływ przede wszystkim dotychczasowe działania SEO. Dodatkowo także jej wiek, jakość treści, optymalizacja techniczna, linki zewnętrzne czy ilość odwiedzin. Im wyższa siła domeny, tym łatwiej uzyskać pożądane efekty podczas pozycjonowania.
  11. Przegląd techniczny strony. To jak strona jest przygotowana technicznie, wpływa również na jej widoczność w wyszukiwarce Google. Audyt techniczny pozwala określić, jak szybko strona się ładuje oraz czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Sprawdzana jest także stabilność wizualna oraz dostępność cyfrowa. Taki audyt witryny określa jej kondycję wg wskaźników Core Web Vitals i pozwala poprawić doświadczenia użytkownika. Jest świetnym uzupełnieniem typowego audytu SEO. Ewentualne błędy związane z technicznym działaniem strony należy bezwzględnie wyeliminować, czyli przeprowadzić optymalizację strony www.
  12. Analiza bezpieczeństwa. Wykazanie działania certyfikatu SSL oraz czy strona www nie jest źródłem spamu lub złośliwego kodu.

Zamów audyt SEO
dla swojej strony www

Przejdź do naszego formularza kontaktowego i zamów audyt dla swojej strony w kilku prostych krokach. Możesz też zamówić dodatkowe usługi.

Ile kosztuje audyt SEO witryny internetowej?

Ceny audytu SEO zależą od wielu czynników i nigdy nie są takie same. Po pierwsze, przeprowadzenie audytu SEO możliwe jest w zasadzie na istniejącej już stronie. Jeżeli witryna dopiero powstaje, możliwe jest przygotowanie odpowiedniej struktury strony tak, aby konkurowała z innymi witrynami. Cena audytu SEO to przede wszystkim koszt pracy specjalisty SEO i jego czasu. Dużo zależy od tego, jak duża jest strona i jakie działania były podejmowane dotychczas. Płatny audyt SEO to szczegółowa analiza strony. To rzetelne i rozległe raporty, a wykonanie audytu SEO nigdy nie przebiega wg identycznego schematu.

Cena audytu SEO w naszej Agencji

  • Blog osobisty – od 1500 zł
  • Mała strona internetowa, do 5 podstron: od 2000 zł netto
  • Średnia strona internetowa, od 6 do 15 podstron: od 2500 zł netto
  • Duża strona internetowa, od 16 podstron: od 3500 zł netto
  • Sklep internetowy – od 4000 zł netto

Jak długo trwa audyt SEO?

To, jak długo potrwa audyt SEO, zależy m.in. od wielkości audytowanej strony. Audyt SEO małej strony może potrwać nawet tylko kilka dni. Im więcej podstron i treści, czas ten może się wydłużyć. Dla większych stron może potrwać nawet do kilku miesięcy.

Audyt SEO — co dalej?

Audyt SEO ma za zadanie wykazanie zarówno pozytywnych cech strony, jak i tych negatywnych. Ważne jest, aby wszystkie błędy ze strony wyeliminować. Można to zrobić np. za pomocą optymalizacji treści strony jak innych działań poza samą stroną. Wprowadzone poprawki będą ważne dla pozycjonowania strony oraz kampanii reklamowych. Wszystkie działania muszą być prowadzone wg właściwego planu, aby zapewnić najlepsze efekty.

Gdy audyt SEO wykaże błędy — najczęstsze przypadki

Słabej jakości treści

Słabej jakości treści, napisane w skomplikowany sposób, bez słów kluczowych. Brak odpowiednich nagłówków H1 – H3, źle napisane metatagi “title” oraz “description”. To najczęstszy powód bardzo słabych pozycji w wynikach wyszukiwarki Google.

Brak odpowiedniej struktury linków

Skomplikowane adresy URL podstron serwisu, bez słów kluczowych. Niepoprawny format linków prowadzi często do problemów w indeksowaniu strony.

Nieodpowiednia struktura podstron, brak mapy witryny

Brak odpowiedniej struktury serwisu oraz mapy witryny sprawia, że Google nie wie, jak czytać stronę. W efekcie nie jest w stanie dopasować informacji na stronie z wyszukiwaniami użytkowników.

Brak linków prowadzących do strony

Kiedy do Twojej witryny nie prowadzą żadne zewnętrzne linki, Google możne uznać, że nie znajdują się na niej ciekawe treści. Linkowanie zewnętrzne do jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania.

Brak dostępu robotów Google do strony

Zablokowanie dostępu do strony przez roboty Google prowadzi do tego, że jest ona niewidoczna w wyszukiwarce. To częsty błąd, gdy ignorowane są na stronie kwestie związane z SEO.

Problemy techniczne strony

Audyt bada nie tylko treści, ale też kwestie techniczne strony. Te mogą mieć istotny wpływ na pozycjonowanie strony. Brak dostosowania strony do urządzeń mobilnych, długi czas ładowania, brak certyfikatu SSL czy problemy z interaktywnością to najczęstsze błędy techniczne, które mają wpływ na SEO i wyniki w Google.

Jak wyeliminować błędy, które wykaże audyt SEO?

Ponieważ każda strona jest inna, inne będą też błędy, które wykaże audyt SEO. Oczywiście, te na wielu stronach się powtarzają i można wykazać najczęstsze. Jednak ich eliminacja jest już kwestią bardzo indywidualną. W niektórych przypadkach wystarczy dostosować treści na samej stronie. W innych konieczna będzie przebudowa całej strony czy odpowiednie linkowanie zewnętrzne. Najważniejsze jest, aby żadne z tych działań nie były przeprowadzane chaotycznie, przez niedoświadczone osoby. W przeciwnym wypadku efekty mogą okazać się niewystarczające. Optymalizacja strony pod kątem SEO wymaga strategicznego planu, doświadczenia i cierpliwości. Wyeliminowane błędy nie będą stanowiły już problemu, a strona stanie się widoczna w wyszukiwarce.

Jakich efektów należy się spodziewać po optymalizacji strony wg wyniku audytu SEO?

Tego, jakie dokładnie efekty przyniesie optymalizacja strony, nie można przewidzieć w 100%. Można jednak wprowadzać zmiany podobne do takich, które poprawiły wyniki innych podobnych serwisów. Dzieje się tak dlatego, że błędy popełniane z SEO często się powtarzają. Oczywiście błędy te będą różne na poszczególnych stronach, dlatego audyt ma za zadanie ich dokładnie zbadanie. Droga ich eliminacji będzie już kwestią indywidualną dla pojedynczej strony. Powodem tego są tematyka (branża) strony, konkurencja czy dotychczasowe działania SEO. Wprowadzane zmiany mają jednak jeden cel — poprawić widoczność strony w wynikach Google oraz wspomóc pozycjonowanie strony. Bez optymalizacji, o lepszych wynikach w Google można niestety tylko pomarzyć.