Pozycjonowanie stron internetowych. Łodź i okolice.

Zadbaj o najskuteczniejszą reklamę swojej firmy w Łodzi, przez zwiększenie widoczności swojej strony w wyszukiwarce Google.

BEHOLD - agencja SEO Łódź - pozycjonowanie stron Łódź
BEHOLD - agencja SEO Łódź - pozycjonowanie stron Łódź

Dlaczego w ogóle pozycjonować stronę internetową?

Celem pozycjonowania strony jest poprawienie widoczności danej witryny w wyszukiwarce Google w taki sposób, aby po wpisaniu związanych ze stroną fraz kluczowych, pojawiła się ona możliwie najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania. Jest to bardzo ważne, ponieważ ruch na stronie pozyskiwany z naturalnych wyników w Google jest najbardziej wartościowy i trwały, co przekłada się na wcześniej opracowane cele marketingowe, takie jak pozyskiwanie nowych klientów czy sprzedaż. Innymi słowy, pozycjonowanie stron zwiększa szansę na dotarcie ze swoją ofertą do większej ilości potencjalnych klientów, którzy używają internetu – w tym wypadku wyszukiwarki Google – jako głównego źródła informacji.

Dlaczego warto pozycjonować stronę u Nas?

Strategia marketingowa

Żeby osiągnąć najlepsze efekty, przed jakimikolwiek działaniami tworzymy szczegółową strategię marketingową. Dzięki temu możemy określić cele, które chcemy osiągnąć i wytyczyć do nich odpowiednią drogę.

Jasne zasady działań

Nie stosujemy technik, które są zabronione przez Google i nie ukrywamy tego, co robimy w ramach pozycjonowania strony. Dzięki temu wiesz, za co płacisz, i że nasze działania są powszechnie akceptowalne.

Raporty i efekty

Regularnie raportujemy wyniki naszej pracy, aby wspólnie monitorować efekty. Dzięki temu możesz zobaczyć, jak nasze działania rozciągnięte w czasie, wpływają na Twoją witrynę.*

*Trzeba pamiętać, że pierwsze efekty pozycjonowania mogą być widoczne nawet po kilku miesiącach. Wszystko zależy od Twojej konkurencji, budżetu, branży czy wieku Twojej witryny. Regularne pozycjonowanie strony sprawia, że autorytet, jak i jakość treści strony ulegają poprawie, co bezpośrednio przyczyna się na zwiększenie widoczności strony w Google.

Pozycjonowanie stron internetowych krok po kroku

Istotne jest, aby wszelkie działania marketingowe dotyczące strony, były odpowiednio zaplanowane. Działania prowadzone bez żadnego planu zazwyczaj nie przynoszą wymiernych efektów, a oczekiwanie na rezultaty na “chybił – trafił” to nic innego, jak marnowanie własnego budżetu. Dlatego, aby pozycjonowanie strony miało sens, należy zacząć od podstaw, a następnie nie pomijać kluczowych elementów.

Co składa się na pozycjonowanie stron internetowych

Audyt SEO

Audyt strony pozwala poznać obecną kondycję witryny pod kątem jej przystosowania do wyszukiwarki Google. Poznając jego wynik, możliwe będzie wprowadzenie takich zmian, aby maksymalnie przygotować witrynę do usługi pozycjonowania strony w przyszłości.

  • Analizę widoczności strony internetowej pod kątem dostępności dla robotów Google;
  • Analizę widoczności strony w Google pod kątem wskazanych fraz kluczowych;
  • Analizę treści strony internetowej pod kątem wskazanych fraz kluczowych;
  • Analizę linków na stronie;
  • Analizę linków prowadzących do strony i wykazanie siły domeny;
  • Przegląd techniczny strony internetowej.
Co składa się na audyt SEO strony www

Audyt strony pozwala poznać obecną kondycję witryny pod kątem jej przystosowania do wyszukiwarki Google. Poznając jego wynik, możliwe będzie wprowadzenie takich zmian, aby maksymalnie przygotować witrynę do usługi pozycjonowania strony w przyszłości.

Przygotowanie strategii pozycjonowania strony

Przygotowanie strategii to ważny element całego procesu pozycjonowania. Pozwala zaplanować wszystkie przyszłe działania na stronie i poza nią, w tym szczegóły optymalizacji SEO, plan na pozyskiwanie linków zwrotnych do strony czy plan kampanii reklamowych. Strategia SEO jest konieczna niezależnie od tego, czy dotyczyć będzie istniejącej już strony, czy dopiero powstającej. Zaniedbanie tego etapu może prowadzić do przepalania budżetu i nieefektywnego pozycjonowania strony.

Optymalizacja SEO

Optymalizacja to kolejny etap, który poprzedza audyt SEO strony. Dotyczy już bezpośrednio tych działań SEO, które faktycznie wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce i wyniki pozycjonowania. Dokładny zakres zmian na stronie, które obejmuje optymalizacja, ustalany jest przy opracowywaniu strategii pozycjonowania. Optymalizacja SEO obejmuje m.in.:

  • przygotowanie mapy witryny wraz z optymalizacją adresów URL podstron oraz linków wewnętrznych;
  • wykazanie słów kluczowych odpowiednich dla strony;
  • tworzenie treści na podstawie wykazanych słów kluczowych (copywriting SEO) wraz z analizą konkurencji pod kątem wykazanych słów kluczowych;
  • optymalizacja zdjęć na stronie (w tym znaczniki title oraz alt);
  • zaindeksowanie strony w Google (konfiguracja Google Search Console);
  • podpięcie analityki (Google Analytics, Matomo, HotJar);
  • optymalizacja techniczna (Core Web Vitals);

Dzięki odpowiednio przygotowanej optymalizacji strony, możliwe będzie prowadzenie dalszych działań, które można nazwać “tradycyjnym pozycjonowaniem strony”. Są to już takie działania jak linkbuilding, regularne tworzenie treści opartych o słowa kluczowe czy dostosowywanie strony pod działania konkurencji oraz wytyczne Google.

BEHOLD - agencja SEO- co zawiera optymalizacja SEO

Copywriting SEO

Jest to pisanie specjalnych tekstów na strony internetowe, które polega na takim przygotowywaniu treści, aby były wartościowe dla czytelników, a jednocześnie atrakcyjne dla wyszukiwarki Google. Muszą zatem zawierać odpowiednie frazy kluczowe, które powinny być rozmieszczone w tekście w odpowiedniej ilości, w naturalnych szykach zdań. Odpowiednio przygotowane teksty są podstawą do prowidłowego pozycjonowania stron internetowych. Muszą zawierać prawdziwe informacje, zgodne z branżą strony oraz przede wszystkim, napisane prostym językiem, zrozumiałym dla większości użytkowników.

Link building

Jest to proces budowania naturalnych linków prowadzących do strony internetowej z innych witryn. Celem link buildingu jest zwiększenie popularności i widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania, co prowadzić ma do większego ruchu na stronie i budowania autorytetu domeny. Link building jest ważnym elementem pozycjonowania, ponieważ Google uznaje linki prowadzące do stron internetowych jako czynnik rankingowy do oceny jakości treści. Ważna jest tu zarówno ilość linków, jak i ich jakość oraz to, na jakich witrynach się znajdują.

Lokalne pozycjonowanie stron, Łódź i okolice

Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu stron internetowych możliwe jest poprawienie widoczności strony danej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania w Google, czyli dla określonego obszaru geograficznego, np. miasta. Głównym celem takiego pozycjonowania jest zwiększenie widoczności firmy dla użytkowników wyszukujących produkty lub usługi w konkretnej okolicy. Pozycjonowanie lokalne może obejmować różne działania, takie jak optymalizacja strony internetowej firmy pod kątem wyszukiwarek uwzględniając działanie firmy w określonym obszarze (miasta, dzielnicy, województwa), publikowanie treści na temat lokalnych usług lub produktów, a także odpowiednie akcje marketingowe powiązane z danym rejonem. Świetnym narzędziem do wspomagania pozycjonowania lokalnego może być też usługa Google Moja Firma, która pozwala na zaprezentowanie firmy oraz jej oferty w danej lokalizacji, w wynikach wyszukiwania na mapach Google. Pozycjonowanie lokalne jest szczególnie ważne dla firm, które oferują swoje usługi lub produkty głównie w określonej lokalizacji, ponieważ pozwala to dotrzeć do potencjalnych klientów pracujących, mieszkających czy uczących się w najbliższej okolicy. Pozycjonowanie lokalne dostosuje stronę do tych użytkowników, którzy w wyszukiwarce używają “zregionalizowane” słowa kluczowe, np. “pozycjonowanie stron łódź”, “weterynarz bielany”, “restauracja wegańska wrocław” czy “zajęcia joga łódź”.

Behold - strony www, pozycjonowanie, grafika

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma w mieście Łódź

Pozycjonowanie wizytówki Google ma na celu poprawienie widoczności wizytówki firmy w wynikach wyszukiwania, głównie na mapach Google. Wizytówka Google to narzędzie, które pozwala na prezentowanie podstawowych informacji o firmie – adresu, numeru telefonu, godzin otwarcia, adresu e-mail i strony internetowej, a także, co bardzo istotne, opinii klientów. Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma może obejmować różne działania, takie jak optymalizacja informacji zawartych w wizytówce pod kątem wyszukiwarek (dostosowanie słów kluczowych), odpowiadanie na opinie klientów i komentarze (ale nigdy kupowanie fałszywych pozytywnych opinii!), a także udzielanie informacji o specjalnych ofertach czy promocjach dostępnych w firmie. Ważne, aby wszystkie informacje i treści zawarte w wizytówce Google były zgodne z tymi, które znajdują się na strony internetowej, do której wizytówka prowadzi.

Lokalne kampanie reklamowe w mieście Łódź

Widząc już, na czym polega pozycjonowanie lokalne, łatwo wywnioskować czego dotyczą lokalne kampanie reklamowe, które mogą być świetnym sposobem na wsparcie pozycjonowania stron internetowych. Płatne kampanie Google Ads pozwalają na tworzenie kierunkowych reklam, tj. dla konkretnych grup odbiorców wg. lokalizacji, wieku czy zainteresowań. Reklamy takie wyświetlają się ponad i pod organicznymi wynikami wyszukiwania w Google, dzięki czemu treść reklamy może trafić do potencjalnego odbiorcy niezależnie od organicznych wyników wyszukiwania. Koszty reklam Google są różne i uzależnione od kilku czynników, m.in. lokalizacji, branży, konkurencji czy nawet samego budżetu ustalonego przez reklamodawcę. Są też świetnym rozwiązaniem jako pierwsze działania marketingowe dla nowych stron, które nie mają jeszcze zbudowanego autorytetu domeny, czy dla tych firm, które rozpoczynają swoje działanie w samym mieście Łódź, jak i okolicach – np. w Zgierzu, Konstantynowie Łódzkim, Sieradzu, Strykowie, Pabianicach.

Wycena pozycjonowania strony – zamów usługę dla swojej strony internetowej

Nie jesteśmy typową agencją SEO, dla której istotne jest tylko podpisanie umowy i “zgarnięcie” kolejnego klienta. Zależy nam, aby dzięki pozycjonowaniu Twoja strona rozwijała się, a nasze działania przynosiły realne korzyści i prowadziły do polepszenia widoczności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Czy skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest łatwe i w ogóle możliwe?

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej wymaga czasu, wysiłku i odpowiedniego budżetu, ale nie jest to proces niemożliwy do wykonania. Aby pozycjonować stronę skutecznie, trzeba zrozumieć, jak działają wyszukiwarki internetowe i jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Ważne jest, aby określić obecną kondycję strony i wskazać, jakie następne działania należy wdrożyć, aby pozycjonowanie mogło przynosić wymierne korzyści. Zapewni to przygotowanie odpowiedniej strategii marketingowej, która pomoże też określić koszta pozycjonowania oraz ewentualnie wspomagających kampanii reklamowych.

Proces pozycjonowania strony to głównie wyścig z własną konkurencją oraz reagowanie na zmiany w algorytmach Google. Działanie algorytmów jest tajne, a dostosowywanie działań podczas pozycjonowania stron opiera się na doświadczeniu specjalisty SEO, na bieżąco aktualizowanej wiedzy branżowej dotyczącej pozycjonowania stron i SEO, oraz obserwacji. Celem pozycjonowania nie jest znalezienie się na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania za wszelką cenę, ale osiągnięcie możliwe najwyższej pozycji w wynikach organicznych, a następnie co najmniej utrzymanie tej osiągniętej pozycji. To wszystko oczywiście, wyłącznie za pomocą powszechnie akceptowanych praktyk, które nie narażą firmy na straty finansowe czy kary, które Google może nałożyć za niewłaściwe praktyki. Aby osiągnąć najlepsze wyniki pozycjonowania, jakie są możliwe, potrzeba czasu, cierpliwości, odpowiedniego budżetu i wcześniej wspomnianej strategii. Niestety, ale w przypadkach bardziej skomplikowanych, gdzie np. strona internetowa jest nowa, konkurencja duża a jej działania obszerne, pierwsze wymierne efekty pozycjonowania strony mogą być widoczne nawet dopiero po kilku miesiącach, co jest całkowicie naturalne. Dlatego nawet najlepsza firma pozycjonująca strony internetowe nie da gwarancji szybkich efektów, a tym bardziej pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania w Google. Napotykając na taką ofertę, warto zastanowić się nad wiarygodnością agencji SEO, która składa takie deklaracje.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi?

Ceny pozycjonowania stron internetowych w Łodzi uzależnione są od kilku istotnych czynników, takich jak:

  • Rodzaj pozycjonowania: Ceny mogą się różnić w zależności od tego, czy chodzi o pozycjonowanie lokalne, na lokalne frazy kluczowe (np. “trener personalny łódź”), czy całej domeny (np. “treningi personalne”).
  • Trudność fraz kluczowych: Ceny mogą być wyższe dla fraz kluczowych o wysokiej trudności, ponieważ trudniej jest pozycjonować frazy o wysokiej konkurencji.
  • Konkurencja: Ceny mogą być wyższe w zależności od konkurencji i jej działań w pozycjonowaniu lokalnym lub globalnym.
  • Wielkość strony: Pozycjonowanie dużej strony może być bardziej kosztowne niż pozycjonowanie małej strony.
  • Rodzaj strony: Pozycjonowanie sklepów jest z reguły trudniejsze i bardziej czasochłonne niż pozycjonowanie stron firmowych, zważywszy na obszerną treść strony, która może powielać się na innych witrynach (duplicate content).

Dlatego, bez wykonania podstawowej analizy, jak chociażby audytu SEO, ciężko jest określić ceny pozycjonowania Twojej strony – możliwe, że konieczna będzie zmiana treści tak, aby dopasować ją do słów kluczowych, optymalizacja techniczna, zmiana struktury strony czy wiele innych działań, uzależnionych od branży, konkurencji, lokalizacji, a nawet dotychczasowych działań marketingowych.

Aby wycenić usługę pozycjonowania strony, skontaktuj się z nami za pomocą krótkiego formularza, a my przygotujemy taki plan działania, aby wypracować lepszą widoczność strony Twojej firmy w wynikach wyszukiwania Google.

Czy pozycjonowanie lokalne ogranicza ogólnopolskie zasięgi strony internetowej?

Pozycjonowanie lokalne nie wpływa na ogólny zasięg samej strony internetowej, a jedynie na jej pozycję w wynikach wyszukiwania dla określonego obszaru geograficznego, np. miasta. Oznacza to, że strona internetowa pozycjonowana lokalnie będzie widoczna dla użytkowników wyszukujących produkty lub usługi w danej okolicy, ale niekoniecznie dla użytkowników z innych regionów kraju. Oczywiście, skupiając się na konkretnym regionie, możliwe jest uzyskanie lepszych wyników dla wyszukiwania lokalnego, niż ogólnopolskiego. Jeżeli np. prowadzimy sklep stacjonarny, jednocześnie ze sklepem online i sprzedajemy meble z okresu PRL, koncentrowanie się wyłącznie na lokalnych wynikach, nie polepszy wyników ogólnopolskich czy w innych rejonach kraju, ale też ich nie pogorszy. Dla przykładu fraza “sklep meble PRL łódź” będzie mieć większe przebicie w Łodzi, niż fraza “sklep meble PRL” w całej Polsce, ponieważ łatwiej będzie wypozycjonować stronę tam, gdzie konkurencja jest niższa, a w tym wypadku niższa jest w rejonie Łodzi, niż globalnie, w całej Polsce.

Czy każda agencja SEO w Łodzi stosuje jednakowe praktyki?

Agencje SEO mogą stosować różne praktyki i metody optymalizacji stron internetowych dla wyszukiwarek, jak i samego pozycjonowania. Agencje SEO różnią się między sobą w wielu aspektach, takich jak np. doświadczenie, wiedza, strategie stosowane w celu poprawienia pozycji strony w wynikach wyszukiwania, a także sposoby wyceny swoich usług. Warto tu podkreślić, że istnieją różne podejścia do pozycjonowania stron internetowych i niektóre z nich mogą być bardziej skuteczne niż inne w konkretnych sytuacjach. Dlatego też ważne jest, by przy wyborze agencji SEO zwrócić uwagę na jej doświadczenie i referencje, a także na to, jakie metody i narzędzia stosuje w swojej pracy i czy są one powszechnie akceptowane przez Google. Agencje SEO, które używają metod uznanych za zabronione, narażaną firmy na ryzyko utraty pieniędzy oraz inne, techniczne kary od Google, których może być ciężko pozbyć się w przyszłości. Niestety, niektóre agencje oferują np. pakiety płatnych opinii na wizytówkach Google, czy pakiety dużych ilości, ale niskiej jakości linków, umieszczonych na stronach o wątpliwej reputacji. Takie działania z pewnością mogą przynieść więcej złego niż dobrego, dlatego wszystkie nasze działania w zakresie pozycjonowania stron wykonujemy zgodnie z kodeksem etycznym, jak i “kodeksem technicznym” samego Google, aby dostarczyć usługi SEO najlepszej jakości.